Reklam

IDOLE Dergisi - Moon Jongup röportajı


MOON JONGUP SOLO SANATÇI OLARAK GERİ DÖNÜYOR




[PART 1] Albüm ve geri dönüş

Bir grup üyesi olarak kariyerinizi bitirip solo şarkıcı olarak geri döndüğünüzde nasıl hissettiniz?
- Uzun bir süre sonra ilk solo albümümü resmi olarak yayınlamaktan dolayı büyük heyecan duydum. Detaylara daha fazla dikkat etmeliydim çünkü hepsini kendim hazırlıyordum. Benim albümüm olduğu için (sonuçlar konusunda) açgözlü hissettim. Grupta iken, bir olmuş 6 kişinin çabası oluyordu, ama bu sefer sadece ben vardım, bu yüzden birçok yeni şey öğrendim ve bunun için çok hazırlandım. Yani yüksek beklentilerim var ve hayranların tepkisini ve fikirlerini de merak ediyorum.

Bugün (6 Mayıs) bir V Live programınının olduğunu duydum. Hayranlarla buluşmayalı bayağı zaman oldu, bu yüzden gerçekten dört gözle beklediğinizi düşünüyorum.
- Bu uzun ara sırasında hayranlarla sık sık iletişim kuramıyordum. Hayranların tepkisini merakla bekliyorum, uzun zamandır sadece geri dönüşe hazırlandığımı söylüyordum, ancak şimdi, sonunda bunu yaptım ve hayranlarımın ne düşündüğünü görmek için sabırsızlanıyorum. Bence (geri dönüş dönemi) eğlenceli olacak.

Albümün üzerinde çalışırken neler hissettin?
- Hayranlar da dahil olmak üzere daha fazla insanın beğenmesini umarak hazırladım. Şarkının stiline odaklanmaya ve bu şarkıya bazı popüler öğeler eklemeye çalıştım. B.A.P hakkında konuşacak olursam... aktiviteler sırasında grubun konseptine ve rengine uymaya çalışıyordum ama bu sefer çoğunlukla olduğu gibi olan Moon Jongup var. Yani bu albümde farklı bir Moon Jongup ile tanışabilirsiniz.

Lütfen başlık şarkısı 'HEADACHE'i tanıt. Hazırlık aşamasının en önemli bölümünü açıklayabilir misin?
- Daha önce de söylediğim gibi, duyan herkesin hoşuna gidecek bir şarkı yapmaya odaklandım. Birçok insan tarafından sevilmek için elimden geleni yaptım. Bu sezona iyi uyan heyecan verici/eğlenceli bir şarkı.

Rapçi Yunhway de bu şarkının kaydına katıldı. Sizi birbirinize bağlayan nedir?
- Birbirimizle şans eseri tanıştık, birbirimizi selamladık ve sosyal medya üzerinden iletişime geçtik. Şahsen, onun müziğini çok dinliyordum ve o benim en sevdiğim sanatçılardan biriydi. Bu albüm için hazırlanırken, bu şarkıda başka bir sanatçıya daha yer vermenin harika olacağını düşündük, bu yüzden onunla iletişime geçtim ve şarkı üzerinde birlikte çalışmaya karar verdik.

Uyumunuz iyi miydi?
- O çok yetenekli biri. Bana gönderdiği işten çok etkilendim.


[PART 2] Sanatçı Moon Jongup

Ne tür bir müzisyen olmak istiyorsun?
- Olduğu gibi sevilen bir müzisyen olmak istiyorum.

Son zamanlarda ilgilendiğin bir müzik türü var mı? Hangi tür müziği denemek istersiniz?
- Aslında, müzik dinlemenin bir sınırı yok. Tüm türleri dinlemekten zevk alıyorum. Ayrıca her zaman meydan okumalara açığım. Bu albümümün türü "Funk pop" ama bir dahaki sefere hangi türü deneyeceğimi bilmiyorum. Çeşitli müzik türleri dinlediğimden, her birini en az bir kez denemenin eğlenceli olacağını düşünüyorum.

Dans, vokal, rap, şarkı yazımı ve beste gibi çeşitli şeylerde iyisin ancak bu günlerde en çok çaba sarf ettiğin şey ne?
- Dürüst olmak gerekirse pek de yetenekli değilim... (gülüyor)
Bahsettiğin her şey hakkında ilgili ve hevesliyim. Henüz bestelediğim şarkılarımı göstermedim ama arkadaşlarımla şarkı besteleme konusunda çok çalıştım. Tabii ki, yardım aldığım zamanlar var ama daha sonra tek başıma yapmayı öğrenebilirim düşüncesiyle çok çalışıyorum.

[Part 3] Son zamanlardaki hayatı

Bügünlerde nasılsın? Geri dönüşe hazırlanmak dışında neler yapıyorsun merak ediyorum?
- Evdeyken genellikle TV veya Netflix izliyorum.

Herhangi bir önerin var mı?
- 'Stranger things'. Bu seriyi izlemek eğlenceliydi. İçeriğini ve verdigi duyguları beğendim. Arkaplan müziklerini ve stilini sevdim, retro tarzını severim.

Duydum ki anime/animasyon da seviyormuşsun. Özellikle 'Frozen'daki Anna karakterini beğendiğini duydum.
- Bugünlerde Elsa'nın daha iyi olduğunu düşünüyorum (gülüyor). Anna'nın dürüstlüğünü ve gerçek benliğini ifade etmesini sevdim ama 'Frozen 2'de Elsa çok acı çekti ve Anna hiç olgun görünmüyordu (gülüyor).

Bu yıl sound müzik ve müzik dağıtım kampanyasına katıldığını duydum. Müzik kaynaklarını istifleme konusunda ne düşündüğünü merak ediyorum.
(A/N: Burada bahsedilen kampanya muhtemelen ''Sajaegi'ye hayır'' kampanyası)
- Tek başına çok çalışanlar ve yetenekli olanlar için fırsatların azalması üzücü. (Yeni) müzikler arayıp dinlediğimde, gerçekten iyi ve yetenekli birçok insan olduğunu görüyorum. Umarım gelecekte daha fazla fırsat elde ederler. Umarım ben de birçok fırsat elde ederim (gülüyor).

Peki daha fazla tanınmasını istediğin bilinmeyen bir şarkıcı var mı?
- Dope'dough diye bir abi var. Uzun süre şarkı söyledi ama son zamanlarda iyi bir şans elde etti. Onunla çok kez temasa geçiyorum ve yaptığım/üzerinde çalıştığım şarkılarımı dinlemesi için ona gönderiyorum. Kendisi beste yapmakta iyi ve tamamen tek başına yapıyor bestelerini. Öte yandan zor zamanlar geçiriyor gibi görünüyor. Birbirimizi tanıdıkça ve iletişim halinde oldukça gerçekler bana daha da dank ediyor. Tabii ki kendisi benim yakın bir abim ama bundan da önce o harika bir sanatçı ve onu daha fazla insanın tanımasını istiyorum.




[Part 4] İdol Moon Jongup

Solo geri dönüşün için diğer B.A.P üyelerinden destek mesajları veya tavsiyeler aldın mı?
- 'Seni destekliyoruz' ve 'iyi iş çıkaracaksın' gibi mesajlar aldım. Tavsiye almadım, sadece 'sana inanıyoruz' dediler.

Erken yaşta, 18 yaşındayken çıkış yaptın. Bu seni nasıl etkiledi? Olumlu ve olumsuz yönleri neler?
- İlk çıkışımı erken yaşta yapmam konusunda çok olumlu düşünüyorum. Her şeyi erkenden öğrendim, böylece tüm aktiviteleri uzun süre yapabildim. Bence genç yaşta çıkış yapabilmem benim için büyük bir şanstı çünkü bir kez yükselen bir sanatçı olmak yerine uzun süre aktif olabilecek bir sanatçı olmaya çalışıyorum. Kötü yönlerinden bahsedecek olursak... Sanırım bunun kişisel deneyim eksikliği olduğunu söyleyebilirim çünkü o zaman çocuktum. Ancak bana o zamana geri dönüp eğlence sektörüne erken yaşta başlamak isteyip istemediğimi sorarsanız, yine erken yaşta başlamak isterdim. Çünkü iyi yönleri kötüden daha çok.

9 yıl önce çıkış yapan bir kıdemli olarak, dikkatini çeken herhangi bir şarkıcı söyleyebilir misin?
- Bu günlerde seçim yapmak zor çünkü tüm yeni gruplar çok iyi. Bir grup seçmek zorunda kalırsam o zaman ITZY'yi seçerim. Nasıl bu kadar iyi iş çıkardıklarını ve ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çalıştıklarını görebiliyorum. Tabii ki güzeller de ama bundan da önemlisi çok yetenekliler. Geçen yıl ABD'deki KCON'a gittim, sahnelerini orda şahsen gördüm ve gerçekten harikaydılar.

B.A.P'den sonra solo aktivitelere hazırlanırken ne gibi zorluklar yaşadın?
- Gruptayken çok fazla deneyim elde etmeme rağmen albümlerin yapımlarına katılmadım. Bu sefer albümümü hazırlarken çok şey öğrendim. Her şeyi kendi başıma yaptığım için, 10 üzerinden puanlayacak kadar her şeyde o kadar iyi değilim. Yalnız olmak düşündüğüm kadar kolay gitmiyor. Yardıma ihtiyacım vardı. Bundan sonra daha iyisini yapabilirim diye düşünüyorum. Zor zamanlar geçirdim ama şimdi rahatladım çünkü sonuçlar çok iyi oldu.

Rol modeli olarak düşündüğünüz biri var mı?
- Bunu defalarca kez söyledim ama Chris Brown'u gerçekten çok seviyorum. İyi dans ediyor, iyi şarkı söylüyor ve ne isterse onu yapıyor. Aynı imaja sahip olmak istiyorum.

Şu anki şirketine katılma nedenini merak ediyorum. Neden onları seçtin?
- Şans eseri bir toplantı yaptık ve iyi şeyler hissettim. Ben de bir şirket arıyordum zaten ve bana saygı duyduklarını ve güvendiklerini hissettim, bu yüzden onlarla bir sözleşme imzaladım.

Resmi renginin koyu mavi ve siyah olmasına karar verildi. Bu senin fikrin miydi ve bundan memnun musun?
- Evet. Tabii ki şirket birkaç renk getirdi ve bana gösterdi. Bu konuda bir tartışma yaptık ve ikisini de birlikte seçtik. Onları seçmeye karar verdim çünkü koyu mavi ve siyahın birlikte iyi göründüğünü ve hepsinden önemlisi bana gerçekten iyi uyduğunu düşündüm.

Hayranlar resmi renge iyi yanıt veriyorlar. Bunu biliyor musun?
- Biliyorum. Fandom adı ve rengi ... hayranlar her şeyi sevdi ve memnunlar. Beğendikleri için gerçekten mutluyum.

Hayran buluşması yapılması planlandı, ancak koronavirüs nedeniyle iptal edildi. Koronavirüs bittiğinde hayranlarınla nasıl buluşmayı planlıyorsun?
- En çok performans sergilemek istiyorum. Ama herhangi bir şey de olabilir yeter ki hayranlarla buluşabileyim. Detaylar hakkında daha fazla düşünmem gerekiyor ama gelecekte çok eğlenceli şeyler yapmak istiyorum.

Hayranlarla yüz yüze görüşmek ve onlarla buluşamamak arasındaki farkı hissedebiliyor musun?
- Tabii ki hissediyorum. Daha da çok hissediyorum çünkü yaklaşık bir yıl kadar bir ara vermiştim. Aslında, bu günlerde kendime kafa yoruyorum. Benim kişiliğim böyle... hayranlarımla ilgilenmeye çalıştım ama bunu iyi yapmadığımı hissediyorum. Daha fazla iletişim kurmalıydık. Hayranlarım beni çok sevdiğinden, sadece müzikle değil onlarla başka (sosyal medya gibi) şeylerle de iletişim kurmam gerektiğini düşünüyorum. Bugünlerde hayranlarla iletişim kurmanın birçok yolu var... Instagram, TikTok, V App gibi. Bu konuda da düşünüyorum.

Dün (5 Mayıs'ta), çocuklar gününü kutlamak için sosyal medyada çocukluk fotoğraflarını paylaştın. Hayranların bunu sevdiğini duydum.
- Aslında bunlar daha önce yayınlanan fotoğraflar. Hayranların hoşuna gitti ama böyle bir şey diyorlardı:
"Bu fotoğrafları daha önce gördük. Bize yeni bir şeyler ver." (gülüyor)

Dün yorumları okurken yeni bir şey de öğrenmiş oldum.

[Part 5] Gelecek

Bu albüm promosyonları sırasında katılmak istediğiniz bir program var mı?
- Şovları pek izlemiyorum ama son zamanlarda dolaşan klipler arasında "New Journey to the West" ve "Village Survival, the Eight" izlemek hoşuma gitti... Ama programın kalktığını duydum (gülüyor). Konuşma şovlarında kendine güvenmiyorum çünkü çok utangaçım. Bu yüzden uzun zaman insanlarla birlikte olabileceğim bir programda daha doğal yönlerimi gösterebileceğini düşünüyorum.

Solo şarkıcı olarak gelecek planları ve hedeflerin var mı?
- İstediğim müziği yaparak halk tarafından sevilmek istiyorum ve albümler yayınlamak istiyorum. Rengimi daha iyi göstermek ve iz bırakmak istiyorum.

Ne tür bir şarkıcı olarak hatırlanmak istiyorsun?
- Sevilen bir şarkıcı. Bunun dışında bir şey olduğunu düşünmüyorum.

Yaşlansan bile sonuna kadar şarkıcı olacak mısın?
- Dileğimin zaman içinde değişip değişmeyeceğini bilmiyorum ama şimdilik böyle hissediyorum. Aslında müziğin yaş sınırı yok. Her zaman müziği düşünüyorum, bu yüzden yapmaya devam edeceğim.


İngilizce çeviri: CHADORY24

Türkçe çeviri: B.A.P Turkey
LÜTFEN KAYNAK BELİRTMEDEN KULLANMAYIN!!!

Yorumlar