Reklam

Zelo - Rolling Stone India Röportajı

ZELO: Artık Yanılmak Yok

Eski B.A.P üyesi, bir erkek grubunda olduktan sonra, Mayıs ayında ilk solo albümünün yayınladıktan ve kendi tarzını oluşturduktan sonra hayata karşı samimi davranıyor.

Choi Junhong ile tanışmadan önce -halk arasında bilinen Zelo adıyla - hafızamda derinlere inmeye ve eski grubu B.A.P’nin en sevdiğim müzik videolarından birini yeniden izlemeye zaman ayırıyorum. Bu (müzik video) 2012’deki çıkış şarkıları “Warrior” ve altı üyenin hepsi sarışın, kendinden emin ve 'swag' terimiyle kelimenin tam anlamıyla bütünleşiyorlar. Zelo (o zamanlar sadece 15 yaşında) videonun yarısında ekrana geliyor ve sahnedeki diğer idol rapçilerinin gerçekten rekabet edemediği bir hızda ateş yakıyor (rap yapıyor).

“Warrior”, bozuk bir toplumun adaletsizlikleri ile ilgiliydi ve grubun, hayranları için, ne anlama geleceğinin tonunu belirledi: bir devrim sembolü ve gençliğin gücünün temsilcileri. Liriklerinde akıl sağlığı, toplumsal baskı ve siyaset gibi tabularla başa çıkarak hızla ün kazandılar – Zelo dahil bazı üyeler yazımında yer aldılar. B.A.P ve Zelo, birkaç yıldır hayatımın bir parçası oldular ve onunla yüz yüze görüşeceğim gerçeğini kabul etmek biraz zaman alıyor.

Birkaç gün sonra Rolling Stone India ile yaptığı fotoğraf çekimi için Seul'de buluştuğumuzda, liriklerindeki dürüst ve ham gerçek konuştuğumuz ilk şeylerden biri oldu. 23 yaşındaki rapçi, “Bir an kendime dikkatli olmamı söylüyorum.” diyor ve yıllar boyunca bu konuları ele almaktan korkup korkmadığını ona sorduğumda “Ama sonradan, içimdeki hikayeyi anlatmam gerektiğini hissediyorum.” diyor.

Güçlü liriklerine ek olarak B.A.P, çete savaşları, gizli (yakalama) operasyonları, devrim ve daha fazlasını sahneye koyan gösterişli, hikayeli müzik videoları ile biliniyordu. Birçok hayranının B.A.P'ye dair en eski anıları, B.A.P’nin 2013'teki ağır aksiyon ve sinematik müzik videosu “One Shot”a dayanıyor ve bu da onları yeni şöhret seviyelerine itiyor. 2014 yılında grubun haksız çalışma koşulları ve kar dağıtımı için TS Entertainment’a karşı bir dava açtığını bildirmesiyle grubun yoluna engel koyuldu. Uzun süren dava yüzünden (grup) tüm faaliyetlerini durdurdu ve birkaç ay boyunca gündemden düştü. Bir anlaşmaya vardılar ve 2015'te geri dönebildiler, ancak dava onlara hayran kitlesinin önemli bir kısmına mal oldu. O zamandan beri, dağılmadan önceki son şarkıları olsun (2017 “Hands Up”) ya da o zamanki solo işleri olsun, mesajlarının hala birilerine ulaştığından emin olmak için iki kat daha fazla çabaladılar. Zelo bu mirası ileriye götürmeyi umuyor, ama sonunda kendi yolunda devam ediyor. “Her zaman sonsuza dek sürmeyeceğini düşündüm,” diyor dikkatle, “Bu yüzden sahip olduğum bu müzikal arzuları yerine getirmek için her zaman kendi başıma keşfediyordum.”

Hayranlarına, her zaman ön plana çıkarmak istediği bir yönünü, kimliği B.A.P'nin şen şakrak maknaesi olmaktan daha fazlası olan bir Zelo'yu göstermek istediğini açıklıyor. Onun sade/gösterişten uzak SoundCloud hesabını takip edenler muhtemelen bahsettiği şeylerin tadına vardılar – trap, Latin pop ve hip-hop içeren, B.A.P'deki imajının izin verdiğinden daha seksi bölgeleri ele alan, kendi bestelediği solo parçalardan oluşan bir hazine. (Bunu söylediğimde gözlerini kocaman açarak “SoundCloud'umu biliyor musun?!” diye şaşırıyor. Gerçekten de biliyorum ve bu daha fazla hayran tarafından kontrol edilmesi gereken bir şey.)

Oradan itibaren, hip-hop'a olan karşılıklı sevgimize, B.A.P’nin inanılmaz yedi yıllık mirasına ve komik boy farkımıza (benim 150 cm olan boyuma karşı onun havalı 188 cm’i) bağlıyoruz. Beklediğimden daha sessiz ve çok zarif, (“Warrior” müzik videosunda 15 yaşındaki havalı hali aklımda canlanıyor) meraklı ve zeki; sanat yönetimine dahil olup olamayacağını soruyor ve kamera açıları ve pozlar öneriyor, konsepte en iyi uyacak kıyafetleri seçiyor. Bir saatlik çekim dört saat oluverdi ama o heyecanlı ve bu da tüm ekibi heyecanlandırıyor. Daha sonra, Wiz Khalifa'dan K-pop hakkındaki yanlış anlamalara, Mayıs ayında ilk solo albümünün yayınlanmasından kendi tarzını oluşturmasına kadar her şeyden konuştuk. Konuşmanın sonunda hepimiz anladık ki, Zelo bir yolculuğa çıkmaya hazırdan daha fazla hazır. Seçmeler:

Müzisyen olmak istediğini ilk ne zaman anladın?

Küçükken aslında bir müzik kurumuna gittim. Ama ondan önce, X-Man adlı bir Kore programı aracılığıyla K-Pop dünyasını keşfettim. Programa H.O.T, TVXQ vb.  birçok kıdemli sanatçı çıktı. Onları gördüğümde şarkıcı olmayı hayal ettim.

Kendi şarkı sözlerinizi ve prodüksiyonunuzu ilk nasıl yaptın? Özellikle gurur duyduğun özel bir parçan var mı?

Başlangıçta, daha köklü sanatçıların şarkılarını kopyalardım (Lil Wayne'in “Six Foot Seven Foot” enstrümantalını kusursuz bir şekilde kullanmasına bir göz atın https://soundcloud.com/zelo96-4/zelo-mrsbeat) ve bu şekilde pratik yapardım, ancak bunu bir süre yaptıktan sonra kendi hikayemin öğelerini kullanarak şarkı sözleri ve melodi yazmaya başladım. Gurur duyduğum bir şarkı var, ama bu Mayıs ayında çıkacak. Kalbimde gerçekten gurur duyduğum ilk şarkı bu. Hala daha fazla eğitim alma sürecindeyim, bu yüzden henüz türler açısından kendimi çok fazla sınırlamak istemiyorum. Gelecekte ne tür müziklerin popüler olacağını söylemek mümkün değil. Şarkılarımı bir saat olarak düşünüyorum ve hayranlarımın beğeneceği bir tarzda şeyler yapmaya çalışıyorum.

Şu anda hangi sanatçıları dinliyorsun?

Wiz Khalifa'nın birçok rapini dinliyorum. Dürüst olmak gerekirse, dinlediğim ama hatırlayamadığım birçok sanatçı var. YouTube'da çok fazla şarkı dinliyorum ve orada çok sayıda aboneyle müzik yapan harika sanatçılar var. Ancak sık sık bir kafede bir şarkıyı yanlışlıkla duyduğumdan veya YouTube'da şarkı dinlediğimden veya şarkıları rastgele indirdiğimden dolayı, şarkıları adıyla hatırlayamıyorum.

Ayrıca şarkı yazman hakkında seninle konuşmak isterim, çünkü ister kendi solo parçaların olsun isterse B.A.P ile çalışmaların olsun, şarkı sözlerin her zaman çok dürüst olmuştur. Çok savunmasız kalıyorsun, bunu seviyorum. Böyle şarkıları çıkarmadan önce bir korkuların oluyor mu?

Her zaman tereddüt ettiğim kısımlar var. Bir an kendime dikkatli olmamı söylüyorum, ama daha sonra içimdeki hikayeyi, dinleyicilerin hoşlanabileceği ve sempati duyabileceği bir şeyi, anlatmam gerektiğini hissediyorum. Bu yüzden daha fazla bu tarz şarkı yazmaya çalışıyorum.

Bence bunu hep yaptın. B.A.P ile olan tüm kariyerin, Kore müzik endüstrisinin içinde ve dışında güçlü bir miras bıraktı. Hayranların üzerinde güçlü bir iz bıraktın. Solo devam etmek için doğru zaman olduğunu nereden bildin?

Bir erkek grubunun parçasıyken, her zaman sonsuza kadar sürmeyeceğinin farkındaydım. Bu yüzden sahip olduğum bu müzikal arzuları yerine getirmek için her zaman kendi başıma keşfediyordum. Bu arzu büyümeye devam etti ve büyüdükçe nihai solo çıkışım için hazırlanmaya devam ettim.

Sektörde üst düzey bir sanatçısın ve bunun bir süredir gelişimini gördün. Gerçekten sevdiğin ama değişen bir şey var mı?

K-pop, son birkaç yılda çok daha fazla insanın dikkatini çekmeyi başardı, bu yüzden artık insanlara müziğimi ve kendimi göstermek için daha fazla fırsat var. Bence bu gerçekten harika.

'K-pop' teriminin bir “kayıp” hissi taşıdığını düşünüyor musun? İnsanlar ‘K-pop’ kelimesini duyduklarında, K-pop sanatçılarının prodüksiyon yapamayacağını veya şarkı sözü yazamayacağını varsayıyorlar mı?

Kendim bir erkek grubuna girdikten sonra, daha önce söylediğim gibi, kişisel arzularımı yerine getirmek için daha fazla zaman harcamak istedim, ancak grup aktivitelerine harcanan zaman kesinlikle çok daha fazlaydı. Bu nedenle, bir K-pop sanatçısı prodüksiyon veya şarkı yazma arzusunda olsa bile, bu… çok zor.

Bunun nedeni, her birinizin müziğe ayrı ayrı ne kadar katkıda bulunduğunuza değil de grubun imajına odaklanıldığı için mi? Yanlış algıyı nasıl değiştirebiliriz?

Bence insanların düşüncelerini değiştirmenin yolu müzik yapmaya devam etmek. İnsanlara yarattıklarınızı gösterdiğinizde, bu tür bir yanlış anlamanın değiştirilebileceğine inanıyorum. Ama ne olursa olsun, hala bunları söylemeye devam edecek olan insanlar olduğu içiz siz de K-pop endüstrisindeki bu yanlış tahminlerini duymaya devam edeceksiniz. Kendi tecrübelerime göre, B.A.P'deyken biraz prodüksiyon yapıyordum ve kendi şarkılarımı yazıyordum, ama insanlar ciddi konular hakkında yazmak için 'çok genç' olduğumu söylerdi. Bu karakteri benim için yaptılar. Her zaman işimin ekip bağlamında nasıl görüneceğini düşünmeliydim ama bazen  herkes farklı bir yöne gitmek istiyor gibiydi. Bence bu yüzden solo bir sanatçı olduğum için prodüksiyon ve söz yazma konusunda çok çalışıyorum.

Sana Hindistan'da ne kadar çok hayranın olduğunu ve sanatçı olarak sana ne kadar çok saygı duyulduğunu söylemek istiyorum. Çok uzakta ve farklı bir kültürde yaşayan ancak yine de müziğinde ve kişiliğinde güç bulan hayranlar olduğunu bilmek sana nasıl hissettiriyor?

Harika hissettiriyor. Yaptığım müzik nihayet herkese ulaşıyor, ancak bunun için uzun süren bir süreç vardı, bu yüzden müziğimin birçok kişiye dokunduğunu duymak beni gerçekten harika hissettiriyor.

Birçok insan sana hayranlık duyduğu için baskı hissediyor musun?  Çünkü çok gençsin, bu seni strese sokuyor mu?

Dürüst olmak gerekirse... sadece kendime baktığım için, kendimi yükümlü veya stresli hissetmiyorum. Sadece işleri istediğim gibi yapmaya ve mutlu bir şekilde müzik yapmaya odaklanıyorum.

Güzel olan, hayranlarının çoğunun seninle birlikte büyümesi. Seninle hayatın içinden geçtik. Sence hayranların ve bir sanatçının birlikte büyüdüğü süreç önemli mi? Hayranlarından bir şey öğrendin mi?

Bu soruyu ilk kez almıyorum. Bu sorunun cevabını en son düşündüğümde, çok ciddi düşündüm ama cevaplamak çok zordu. Ama şu an, sevdiğim bu şeyi yapmaya devam ederken biri benimleymiş gibi hissediyorum ve her zaman yanımda olan bu kişiyi düşündüğümde bunu çok değerli bir şey olarak görüyorum. Çok şey öğrendiğimi hissediyorum. İnsanlar nasıl sürekli mektup yazabiliyor, sosyal medyada bir şeyler yazabiliyor ve bunları bana güç vermek için yapıyorlar? Yazdıklarına baktığımda çok etkileniyorum. Bazen onlara baktığımda ortama çok alışmış gibi hissediyorum. Ama sonra çok yorgun olduğum ya da hiçbir şeyin beni mutlu edemeyeceğini hissettiğim zamanlar geliyor,  sonra bu tür sözleri bu insanlardan duyuyorum ve… sanki yakın arkadaşlarım ya da ailem gibiler. Çok özel ve değerli.

Şu anda Hindistan bir hip-hop devriminin ortasında ve birçok sanatçı ortaya çıkıyor ve dürüstlük, politika ve sosyal sınıf hakkında rap yapıyor. Hip-hop, bu tür mesajlar için iyi bir yol mu? Bu konuları ele almak neden iyi bir yol?

Rap müzikte, güzel bir melodiye daha az ve rapçinin kendi düşüncelerine ve ne söylemek istediklerine daha fazla odaklanılır. Melodiye daha az vurgu yapıldığı için, aslında söylemek istediğiniz şeylerin daha fazla duyulmasını sağlıyorsunuz. Kendi hikayelerimi şarkılarım aracılığıyla anlatabilmeyi seviyorum. İlk etapta rap yapmaya başlamamın nedeninin bu olduğunu düşünüyorum.

Hayranlarının yeni müziğinden almasını veya öğrenmesini umduğun şey nedir?

Hayranlarıma söylemek istediklerim… Kendimi ifade etmek için çok uğraşıyorum. Bu yüzden özellikle müziğime bir duygu ya da başka bir his koymak yerine, şarkıları patlattığımı hissediyorum [gülüyor]. Bu yüzden herkes bu albümü dinlediğinde, insanların bu işin arkasında benim için benzersiz olan bu enerjiyi göreceklerini düşünüyorum.

Hintli fanlarına iletmek istediğin bir mesaj var mı?

B.A.P'nin bir parçası olarak yedi yıl boyunca Hindistan'da çok sayıda hayran olduğunu biliyordum ve orada bir şeyler yapmak istemeye devam ettim. Hindistan'da tonlarca etkinlik  yapacağım, bu yüzden biraz daha bekleyebilirseniz sevinirim. Ve Mayıs ayında mini albümüm çıkacak. Bu yüzden biraz daha sabırlı olursanız gelecekte size daha da fazla hediye vermek için çalışacağım.

 

Orjinal 
Türkçe çeviri: B.A.P Turkey

LÜTFEN KAYNAK BELİRTMEDEN KULLANMAYIN!!!

 


Yorumlar