Reklam

[05.06.2020] Media SR Moon Jongup Röportajı

B.A.P'nin eski ana dansçısı Moon Jongup, yeni görünüşü ve yeni şirketiyle, yeni bir albüm yayınladı. "HEADACHE", Moon Jongup'ın ilk solo albümü ve yeni bir zirveye doğru ilk başlangıcı. Moon Jongup, soloist olarak yeniden yükselmeye başlarken, “çeşitli ve rengârenk bir imaj” göstermek istiyor. Bu yeni spektrumu yaymanın başlangıcında, kendisiyle konuştuk.

S: Sanıyorum ki, 'Jongup'ı sahnede son görüşümüzden bu yana epey zaman geçti. Medya Showcase’i ilk sahneydi. O zamanlar duygularınızın neler olduğunu merak ediyorum.

Jongup: Sahneye çıkmayalı çok uzun zaman oldu. O gün öylesine gergindim ki beynim durdu. Ayrıca, 'yalnız' başıma ilk gösterimdi. Sanırım çok gergindim.

S: Şimdi nasıl hissediyorsunuz? Çokça rahatladınız mı?

Jongup: Bir hafta geçtikten sonra, yavaş yavaş daha iyi oldu. (Güler)

S: Showcase zamanına geri dönebilseydiniz, gergin halinize ne söylemek isterdiniz?

Jongup: 'Sadece' demek isterdim. Yapabilirsin, dümdüz ilerle. Haha.

S: Bu albümü hazırlamak ne kadar zamanınızı aldı?

Jongup: Hazırlamak, Ocak ayından bu yana toplamda, sanırım yaklaşık olarak üç, dört ayımı aldı. Biraz gergin hissettirdi. İlk solo albümüm olduğundan, birçok süreçten geçmem ve çok şey bilmem gerekiyordu. Bu nedenle daha fazla zaman aldığını düşünüyorum. Bir sonraki albümden itibaren, biraz daha hızlı ve biraz daha verimli şekilde yapabiliriz diye düşünüyorum. Deneme yanılma sürecinden geçtik.

S: ‘Headache’ oldukça parlak/canlı bir şarkı. B.A.P günlerini hatırlayanlar için, Moon Jongup’ın canlandırıcı imajı bir dönüm noktası olacaktır.

Jongup: Bunu çokça düşündüm. B.A.P promosyonları sırasında solo sahneler sergiledim ama bunun, o zamanlardan farklı bir havası/hissiyatı olduğu için, nasıl isteyecekleri/sevecekleri konusunda endişeliydim. Ancak, hangi imajı gösterirsem göstereyim bu var olan çeşitli yönlerimden biriydi, bu yüzden de fazla endişelenmedim. Benim de parlak bir tarafım var ve diğer taraflarım da hala ‘ben’im.

S: Albümünü hazırlarken, 'Moon Jongup' en parlak tarafını ne zaman gösterdi?

Jongup: Müzik videosunu çektiğimizde! Birçok insan müzik videosunun gerçekten güzel olduğunu söyledi ve gördüğünüz gibi, müzik videosunu çekmek çok eğlenceliydi. Set cidden güzeldi ve model, dansçılar ve film ekibinin hepsi, beraber iyi çalıştı. Bu şekilde çekim yaparken eğlenebildiğimizden ötürü, bence iyi bir sonuç aldık. (Güler)

S: Öte yandan, çok fazla endişe duyduğunuz için “baş ağrısı” çektiğiniz bir an oldu mu?

Jongup: Soloist olarak ilk albümüm olduğundan, fazla endişelendiğimi düşünüyorum. İlk defa böyle oldum. İlk albümümün nasıl algılanacağı/hissedileceği hakkında çok düşündüm. Albüm çıkmadan hemen öncesine kadar aşırı endişeliydim. Tüm bu endişeler ve düşünceler birikti ve başımı ağrıttı.

S: Şimdi albüm çıktı nasıl hissediyorsunuz? Bu endişeler ortadan kalktı mı?

Jongup: Evet, yeteri kadar. Şimdi çok daha rahat hissediyorum. (Güler)

S: ‘Headache’ ve Moon Jongup'ın birbirine ne kadar benzediğini düşünüyorsunuz?

Jongup: Sanırsam yaklaşık %80 ila %90 arasındadır. ‘Headache’; ‘hoşlandığım kişiyi düşündüğüm zamanlarda başım ağrıyor’ gibi şirin bir endişeyle ilgili. Utangaç olmam ve birçok endişeyi kendime saklamamdan ötürü bana çok benzediğini düşünüyorum. İçten endişelenen tipte biriyim.

S: Showcase sırasında, bu konsepti ‘gerçek benliğiniz’ olarak vurguladınız. Moon Jongup'ın nasıl birisi olduğunu merak ediyorum. Şimdiye kadar gördüğümüz şey şu; sahnede karizmatiksiniz ama genellikle fazla konuşmuyorsunuz ve oldukça sessizsiniz.

Jongup: Duruma bağlı. Parlak ve eğlenceli ama genellikle çok utangacımdır. İnsanlarla çok çabuk yakınlaşmıyorum. Birbirimizi sık sık görsek bile, özel bir fırsat olmadıkça birileriyle yakınlaşmak zor oluyor. Ama tabii ki, iyi geçinirsek, çabucak yakınlaşabiliriz. Belki de bu yüzden evde olduğumda veya rahat hissettiğim insanlarlayken daha rahat oluyorum. Sanırım o zaman doğal tarafım ortaya çıkıyor.

S: Kendinizi en rahat ne zaman hissediyorsunuz?

Jongup: Yağmurlu günlerde. Yağmuru çok seviyorum. Yağmur yağdığında rahat hissediyorum. Özel bir sebebi yok ama sanırım çocukluğumdan beri böyleyim. Küçükken yağmur yağdığında dışarı çıkar ve oyun oynardım. Haha.

S: Bugünkü havayı seviyor musunuz?

Jongup: Yağmur yağmamasına rağmen seviyorum çünkü bulutlu/kapalı. Bulutlu havayı da severim. Çok parlak ve çok güneşli günleri cidden sevmiyorum. Yağmurlu veya bulutlu havaların benzersiz dinginliğini seviyorum.



S: Moon Jongup'ın günlük hayatı nasıl?

Jongup: Ben bir ev kuşuyum. Haha. Eğer programım yoksa evimden dışarı pek çıkmıyorum. Bunun neden olduğunu düşündüm ve evimin yapısı garip. Dışarıya çıkmak güç. Bir kez çıkmak için asansörü üç kez kullanmak zorundasınız. Tabii ki evde kalmamın tek nedeni bu değil. Haha. Ancak bu evde hobilerim olmadığı anlamına geklmiyor. Yalnızca müzik dinliyorum, Netflix'te film izliyorum veya YouTube'da müzik videoları izliyorum. Son zamanlarda, Netflix'te Money Heist'in (La casa de papel) yeni sezonunu izledim.

S: Bir dizi izliyorken hepsini tek seferde mi izliyorsunuz? Tek seferde izlemiyorsanız, ne zaman vaktiniz olursa o zaman mı izliyorsunuz?

Jongup: Hepsini tek seferde izliyorum.

S: Bir şeye takılı kaldığınızda onun için sonuna dek çabalayan ve onu yapan türden birisi misiniz?

Jongup: Evet, biraz fazla. (Güler) Aynı anda birçok şeyi yapmak zor. Bir şeye başladığım zaman tek bir şey yapmalıyım ve yavaşça odaklanma eğilimindeyim. Ve işin ortasında bağlantı kesilirse, onu yeniden bağlamak zordur. Her şeyi birer birer bitirmem gereken tarzda bir kişiliğim var. Bugünlerde bu kişiliğimi değiştirmeye çalışıyorum.

S: Bu tarz bir kişilikle, bu albüme hazırlanmak oldukça zor olmuş olmalı. Şarkı söylemek, performans, görsellik vb. gibi çeşitli açılara kendi başınıza odaklanmak zorundasınız.

Jongup: Doğru. Daha önce de dediğim gibi, sanırım bu yüzden bu kadar çok endişem vardı. Bu benim albümüm, bu yüzden ona tüm dikkatimi vermeliyim.

S: Showcase sırasında da söylediğiniz gibi, bu albümün birçok bölümüne bizzat katıldınız. Beste yapma, şarkı sözü yazma, koreografi, görsellik ve bunu gibi diğer birçok bölümüne. O sırada en büyük endişeniz neydi?

Jongup: Doğruyu söylemek gerekirse, tüm faktörlerin önemli olduğunu düşündüm ama koreografi en büyük endişemdi. B.A.P ileyken, kendim koreografi yaptım ve daha fazla pratik yaptım, sanırım bu yüzden bunun ondan daha iyi görünmesini istedim. Elbette, koreograf bize harika sonuçlar verdi, ancak insanların 'ana dansçı'dan yüksek beklentileri oluyor. Sonraki albümde, daha aktif olacağım ve yeni bir yanımı göstereceğim. Beni biraz daha meydan okumuş halde görebileceksiniz.  

S: Showcase sırasında bu albüm için hazırlanırken, bir grupta olmaktan çok daha farklı hissettirdiğinizi söylediniz. Soloist olmanın en büyük avantajları neler?

Jongup: Yalnız olduğum için, spot ışığı üzerinde olan tek kişi benim. Bir hata yapsanız bile kimse anlamaz. (Herkes güler) Birlikte dans ediyorsanız, eğer bir kişi hata yaparsa, bunu açıkça görebiliyorsunuz. Yalnız olduğunuzda, utanmadığınız sürece kimse hata yaptığınızı anlamayacaktır. Haha.

S: Başka bir deyişle, kendinizi açıkça ifade etmekte özgürsünüz. (Güler) Bunun promosyonların amacıyla aynı olduğunu düşünüyorum. Vokal kısımlarına, rap kısımlarına, dans kısımlarına vb. ayrılan grup etkinliklerinin aksine, her şeyi kendi başınıza gösterebilirsiniz. Daha çok ilgilendiğiniz spesifik bir alan var mı?

Jongup: Doğrusu, her şeyle ilgileniyorum. Beste yapmada veya şarkı yazmada, dans etmede, görselde, her şeyde iyi olmak istiyorum. Ancak kendi kendime şarkı bestelemek ya da yazmak yerine, fikirlerimi uzmanlarla paylaşmak istiyorum. Fikirlerim tamamen bir parçam haline geldiğinde sonucun daha tutarlı olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden aktif olarak öğrenmeye devam etmek istiyorum.



S: Düet sanatçı olarak yer alan Yunhway’i kişisel olarak davet ettiniz. Yunhway ile çalışmanız gerçekten beklenmedik bir şeydi. Düşündüğümden daha da çok uyumluydunuz. Yunhway'in sahip olduğu, size onun 'Headache'e çok yakışacağını düşündüren müzikal cazibesinin ne olduğunu merak ediyorum.

Jongup: Müziğini zaten beğeniyordum. Onun eşsiz sesi, tonu ve diksiyonu, çok karakteristik. Dahası, Yunhway'in sanatsal karakterinin zarif ve çok yönlü bir duyguya sahip olduğunu hissediyorum. 'Headache' akılda kalıcı bir melodiye sahip 'Funk Pop' şarkısı olduğundan da, Yunhway ile çalışırsam bu çok yönlülüğü vurgulayabilirim diye düşündüm. Ayrıca seslerimizin birbiriyle uyumlu olacağını düşündüm.

S: B.A.P süresince Hip-Hop şarkıları yapma eğilimindeydiniz, 'Headache' ileyse Funk Pop yaptınız. İlgilendiğiniz yeni bir tür var mı?

Jongup: Şu an için tüm türlere ilgim var. Bugünlerde, türler arasındaki ayrım git gide daha da fazla çöküyor. Müzik endüstrisinin kendisinin, özgür bir hissiyatı var. Rock melodilerini seviyorum ve Hip-Hop yapmaya devam etmek istiyorum. 'Headache' Newtro tarzı ama onu daha fazla geliştirmek ve 'New Jack Swing' türünü denemek istiyorum.

S: Bu albümün nasıl bir anlamı olacağını düşünüyorsunuz?

Jongup: Bence bu bir başlangıç. Bu albümün çekiciliği, kimliğimi tanımlamak ve bu gibi benzer şeyleri tanımlamasından ziyade, 'burada böyle birisi var' duygusunun olması. Bu sözler vasıtasıyla, bu bir başlangıç.

S: Önümüzdeki sene [çıkışınızdan bu yana] çoktan on yıl geçmiş olacak. "On yıl" kelimelerini duyduğunuzda nasıl hissediyorsunuz?

Jongup: "Ah, çoktan bu kadar uzun zaman olmuş," diye düşünüyorum. Haha.

S: On yıl boyunca tek bir şey yapmak veya bu on yıldan sonra yeni bir şeye başlamak asla kolay değildir.

Jongup: Doğru. Benim de çok fazla düşüncem vardı. Eğer gerçekten ilk seferse, tanıdık olmadıkları veya bilinmedikleri için zor olan birçok şey vardır. Öte yandansa, deneyimim olduğu için daha da iyisini yapmam gerektiğini düşündüm. Bu da aynı zamanda bir yüktü. Ama bunun bana bağlı olduğunu fark ettim. Herkesin bunu bu şekilde gördüğünü zannetmiyorum. Kendim için daha fazla düşünmeye karar verdim. Soloist olarak ilk seferim ve kendimden göstereceğim daha çok şeyim var, bu nedenle kendimi '9. yıl' başlığına bağlama ihtiyacı hissetmedim. Bu endişeler büyük bir fark yaratmayacak. Zihnimi kontrol etmeliydim. (Güler)

S: Promosyonlardan sonra kendinize bir hediye verebilseydiniz bu ne olurdu?

Jongup: Bir hediyeden çok, sanırım bir sonraki sefere hazırlanmaya başlardım, "Jongup-ah, hadi bir sonraki albüm için hazırlanalım-!" gibi. (Güler) Ama cesaretim olursa belki bir ara verebilirim? "Game of Thrones"un son sezonunu izlememiştim. Promosyonlar bittikten sonra tüm bölümlerini izleyeceğim. Haha. Ayrıca bugün çabalarımdan ötürü lezzetli bir şeyler yiyeceğim.

S: Bu albüm sayesinde Moon Jongup kişisini tanıdık ve yeni bir yanınızı gördük. Gelecekte, MOONW4LKER’lar sizden ne tür bir imaj beklemeli?

Jongup: 'Gerçek benliğimi' göstermeye devam etmek istediğimi söylüyorum. Bu aynı zamanda, size çeşitli yönlerimi göstereceğim anlamına da geliyor. Her halükarda daha iyi bir şey göstermek istiyorum. Farklı türler denemek güzel olurdu. Size her zaman kaliteli müzik ve kaliteli performanslar göstermeye çalışacağım. MOONW4LKER olduğunuza pişman olmayacaksınız. Haha.


_______________________

İngilizce çeviri: mjupnews

Türkçe çeviri: B.A.P Turkey

Orjinal

LÜTFEN KAYNAK BELİRTMEDEN KULLANMAYIN!!!


Yorumlar